HTML

Kata menni Dánia

Friss topikok

  • Nagykócsag: Köszi a bringatárolós képet!!!! (úgyis tudod, ki vagyok... ;) (2011.09.13. 23:27) ÅRHUS, csupa nagybetűvel
  • Juliana: Szia! Teljesen megértem, és ismeros az érzés!En is nagyon sokszor éreztem, hogy soha nem fog menni... (2011.08.30. 20:19) Egy esős és szomorú hétfő

Címkék

és az utolsó uldumi nap

2011.09.23. 15:02 mentanyuszi

Igen, ma van az utolsó uldumi napom. Mindenki tudja, hogy elmegyek, mert én vagyok az egyetlen :-) (a másik fiú, aki most távozott volna, végül nem jött el velünk Norvégiába, és így 3 itteni hét után meglépett). Megjegyzem, jót derültem ma megint, az afganisztáni srác, aki szintén itt volt a dán órákon, és így többször hallhatta, mit csinálok, hol lakom, stb, ma megint megkérdezte, hogy mióta élek Dániában, és mit csinálok, meg ilyeneket...

De amiért még egy bejegyzést gondoltam: ma vettem a bátorságot, és Pernille-t meginterjúvoltam az átlagfizetésekről. Nos, ez kb annyira hivatalos, mintha tőlem kérdeznétek a magyar fizetéseket, szóval, kb., ahogy azt egy átlag ember tudhatja. A következőket mondta (ja, 1 DKK körülbelül 36,50 HUF, bár épp most nézem az árfolyamokat, és most épp 39,11-nek írja) : szakképzetlen (tehát pl áruházi dolgozó): 15-16.000 DKK, sima tanár 25.000 DKK, orvos 45.000 DKK, egy igazgató persze feljebb van, mondjuk 60.000 DKK ... Kiszámoltad, te mennyit keresel? (Ja, az összes elvonás 50% Dániában, ezek a bruttó bérek.)

Jó persze, mondhatod, hogy minden drágább. Persze, de nem ennyivel, ezt bátran állíthatom. A benzin olyan 12,50 DKK körül van, de egy sört 5 DKK-ért lehet már kapni. Egy pólót itt a suliban 75 DKK-ért adnak, boltban olyan 100-tól láttam indulni az árakat. Egy lapot Magyarországra 9,50-ért tudtam küldeni. Az interneten böngészve Århusban pl. egy szobát kb. 2500-4000 DKK-ért lehet bérelni (tudjátok, olyan lakásban, ahol több bérlő lakik együtt). Be kell valljam, a tej-kenyér árakat nem néztem :-).

Hát igen, nem lett túl átfogó ez a pénzügyi különkiadás :-), bocsi érte.

 

Ma már aztán nem sok minden lesz, már becsekkoltam a repcsire, pakolok és kitakarítom a szobám. Ha lesz még időm, talán utoljára lenézek az usziba is. Úgyhogy szerintem időszerű azt írnom, hogy:

 

                                         V I S Z L Á T    O T T H O N!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://katamennidania.blog.hu/api/trackback/id/tr673251225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása